JOm JOin Butik INspirasihana

PENYUSUAN UMMI

Lilypie Breastfeeding tickers

ULANGTAHUN PERKAHWINAN

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

INSYIRAHKU SAYANG

Lilypie First Birthday tickers

NAJWANKU SAYANG

Lilypie Third Birthday tickers

JANGAN TINGGAL SOLAT

JANGAN TINGGAL SOLAT

JOM TUTUP AURAT

JOM TUTUP AURAT

Islamic Clock

Islamic Calendar

About Me

My Photo
INSPIRASIHANA
Ipoh, Perak, Malaysia
KAMI MENJUAL TUDUNG DAN KERONGSANG SECARA ONLLINE..DAPATKAN HANYA YANG TERBAIK DI BUTIK INSPIRASIHANA
View my complete profile

Inspirasi Wanita

Search

Loading...
Thursday, April 10, 2008

PostHeaderIcon MASIH ADA YANG LUPA RASULULLAH KEKASIH ALLAH

assalamualaikum.....
Renungilah wahai sahabatku sekelian, Semoga ianya dapat menguatkan keimanan kita terhadap Allah dan Rasulullah s.a.w. Detik-detik Rasulullah saw menjelang sakratul maut .
Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan. "Ummatii, ummatii, ummatiii?" - "Umatku, umatku, umatku"
Dan, pupuslah kembang hidup manusia mulia itu. Kini, mampukah kita mencinta sepertinya? Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi * * * Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.
Sedang saya asyik teringatkan betapa Rasulullah mencintai umatnya, sayu rasa hati ini apabila teringatkan tarikh 20 Mac 2008 yang lalu iaitu pada hari sambutan Maulidul Rasul...saya sedang berkursus...kebetulan pada hari itu,waktu cuti...tidak ada apa2 program...2 minggu sebelum tarikh tersebut ..di kafetaria ..sedang saya duduk berbincang-bincang dengan teman-teman yang lain....datang seorang kawan yang duduk satu meja dengan kami...dan muka selambanya...dia tanya.."jom kita buat sport day masa 20 March yang lain...kita buat petition ramai-ramai...nanti ada ceramah agama pula..tak nak lah..rugi masa kita nanti...nak tak?"...."astaghfirullah...apa salahnya ada ceramah agama pun"....getusku.....dia sambung..tak pela...kita buat je sport day...kita tak pernah buat lagi...ade jugak kawan2 yang setuju dengan sport day tu....tapi semua jenis mengikut je...
entahlah...susah rasanya kalau umat Rasulullah sendiri tidak tahu dan tidak ingin menghayati perjuangan Rasulullullah....sedangkan Rasullullah sangat menyayangi umatnya...sepatutnya kita bersyukur menjadi umat Rasullullah.....kalau program agama..semua menolak...tapi kalau program2 hiburan...contohnya karaoke, bowling dan lain2....ramai menyambutnya dengan rasa berlapang dada... entahla...kalau pemimpin jabatan sebegini rupa macam mana nak memimpin sesebuah institusi keluarga mengikut landasan Islam yang sebenar...bagai mana ingin melahirkan anak2 yang soleh dan solehah....
Marilah kita bermuhasabah diri...dan merubah diri menjadi umat Rasulullah yang menghayati Islam secara total..insya Alah..bahagia dunia dan akhirat (",)

Jom Beli Tudung Online (",)

BICARA INSPIRASIHANA

ARTIKEL-ARTIKEL INSPIRASIHANA

Kaunter Pengunjung

PENGUNJUNG INSPIRASIHANA