JOm JOin Butik INspirasihana

PENYUSUAN UMMI

Lilypie Breastfeeding tickers

ULANGTAHUN PERKAHWINAN

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

INSYIRAHKU SAYANG

Lilypie First Birthday tickers

NAJWANKU SAYANG

Lilypie Third Birthday tickers

JANGAN TINGGAL SOLAT

JANGAN TINGGAL SOLAT

JOM TUTUP AURAT

JOM TUTUP AURAT

Islamic Clock

Islamic Calendar

About Me

My Photo
INSPIRASIHANA
Ipoh, Perak, Malaysia
KAMI MENJUAL TUDUNG DAN KERONGSANG SECARA ONLLINE..DAPATKAN HANYA YANG TERBAIK DI BUTIK INSPIRASIHANA
View my complete profile

Inspirasi Wanita

Search

Loading...
Monday, April 20, 2009

PostHeaderIcon KEMALANGAN BERLAKU DI DEPAN MATA


Assalamualaikum warahmatullah....

Alhamdulillah...saya kembali meneruskan tugasan harian di pejabat setelah 3 hari bercuti. Ermmm....Isnin lepas cuti sebab Perak menyambut Hari Keputeraan Sultan, jadi berpeluanglah saya, suami dan anak pulang ke kampung saya di Pulau Pinang. Seronok sangat rasa hati sebab dah lama tak balik ke Pulau Pinang semenjak bulan Februari lepas. Tambahan pula adik-adik saya ada di rumah mak, jadi meriahlah suasana di Pulau Pinang. Najwan yang berusia 5 bulan tu pun teruk jugak kena buli, ramailer mak sedara ngan bapa sedara yang nak cium dan dukung dia, sampai Najwan tertidur keletihan, hehe...untuk cerita lanjut mengenai Najwan boleh layari http://hannakids.blogspot.com.


Setelah 3 hari bercuti di Pulau Pinang, kami sekeluarga pun pulang ke rumah kami di Mengelembu, Perak. Dalam perjalanan pulang tu, kami berhadapan dengan sebuah kemalangan yang berlaku di depan mata, sungguh tak sangka. Masa tu suami yang memandu di sisi berhenti di depan lampu isyarat semasa lampu isyarat berwarna merah. Kejadian berlaku kira-kira pukul 1.50 petang. Sebaik sahaja lampu isyarat bertukar menjadi hijau, suami terus memandu. Kami rasa sangat terkejut apabila ternampak sebuah motosikal yang dipandu apek dalam lingkungan usia 50an terus bergerak ke arah yang lain walau pun pada masa itu lampu isyarat di bahagiannya berwarna merah. Alhamdulillah semasa kejadian suami saya memandu perlahan dan kami pelik kenapa apek tersebut terus bergerak tanpa menghiraukan lampu isyarat dan kenderaan lain.


Saya dan suami terus memerhatikan apek tersebut sehingga apek tersebut berlanggar dengan sebuah kereta dari arah yang bertentangan. Ya Allah, apek tu terpelanting jatuh dari motosikal, kami tak sempat nak berhenti sebab kenderaan banyak masa tu, anak pula sedang tidur, macam-macam bermain di fikiran saya dan suami.


Kenapa apek Cina tu terus memandu dengan slumber walau pun lampu isyarat sudah berwarna merah. Apek tu pun nampak semua kenderaan telah bergerak bila lampu isyarat telah bertukar warna. Apek tu bawa moto tak lah laju sangat, slow je, dengan bersahaja dan tak de perasaan dia melanggar kereta lain dari arah bertentangan. Saya dan suami terkejut dan hairan. Saya fikir mungkin apek tu mabuk kot, suami kata mungkin dia nak bunuh diri kot, entahlah memang pelik, dia bawa moto tanpa perasaan lalu melanggar kereta dari arah bertentangan dari belakang. Kejadian berlaku sekelip mata...dan kami tak tahu apa yang berlaku lepas tu....Semoga semuanya selamat.


Alhamdulillah, saya dan suami sangat bersyukur kerana apek tersebut tidak melanggar kenderaan kami yang memang bergerak semasa lampu isyarat telah bertukar hijau. Mujur suami memandu perlahan. Ya Allah lindungilah kami sekeluarga, dan memang setiap kali kami berada dalam kereta, saya dan suami saling mengingati membaca doa perjalanan. Kadang-kadang kemalangan ni berlaku tanpa disangka, kita dah bawa kereta elok-elok, orang lain pula langgar kita. Nau'zubillah, semoga dipermudahkan segala urusan.


Pesanan saya, berhati-hatilah memandu walau pun lampu isyarat telah bertukar hijau, mana tahu kenderaan lain bergerak dari arah bertentangan dan yang paling penting sentiasa mohon perlindungan dari Allah ye. (",)

Jom Beli Tudung Online (",)

BICARA INSPIRASIHANA

ARTIKEL-ARTIKEL INSPIRASIHANA

Kaunter Pengunjung

PENGUNJUNG INSPIRASIHANA