JOm JOin Butik INspirasihana

PENYUSUAN UMMI

Lilypie Breastfeeding tickers

ULANGTAHUN PERKAHWINAN

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

INSYIRAHKU SAYANG

Lilypie First Birthday tickers

NAJWANKU SAYANG

Lilypie Third Birthday tickers

JANGAN TINGGAL SOLAT

JANGAN TINGGAL SOLAT

JOM TUTUP AURAT

JOM TUTUP AURAT

Islamic Clock

Islamic Calendar

About Me

My Photo
INSPIRASIHANA
Ipoh, Perak, Malaysia
KAMI MENJUAL TUDUNG DAN KERONGSANG SECARA ONLLINE..DAPATKAN HANYA YANG TERBAIK DI BUTIK INSPIRASIHANA
View my complete profile

Inspirasi Wanita

Search

Loading...
Sunday, June 15, 2008

PostHeaderIcon KENA LANGGAR KERETA LAGI....








Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh.....

Hari ni baru mula kerja...hari Isnin....maklumkah jalan selalunya sangat sibuk setiap pagi....ye la..masa ni ramai yang pergi kerja...pergi sekolah dan macam-macam urusan lagi....erm...semalam...baru tukar tayar kereta 2 biji..(tayar depan je, tayar belakang elok lagi )...maklumlah dah 3 tahun tak tukar ape2 sejak beli kereta....tukar 'timing belt'...'brek pad' buat 'alightment' dan banyak jugalah habis...nasibla suami kesayangan banyak membantu.. maklumlah..
kalau bengkel kereta ni lebih percaya orang lelaki...tak tau kenapa...hehe....agaknya dia org ingat wanita tak mahir sangat kot pasal kereta....ish ish..ish...

Erm...nak dijadikan cerita...pagi ni...sedang daku tenang menunggu lampu isyarat merah menjadi hijau untuk bergerak meneruskan perjalanan,...tiba-tiba...bammmm!! dari belakang... sebuah pacuan 4 roda...MPV Mitsubishi berada di belakang keretaku...("alamak kena langgar lagi ke???" dalam hati dah risau)...Ape lagi...saya pun terus keluar dari kereta dan tengok ape yang jadi...sahih...memang kena langgar dari belakang...driver MPV tu wanita jugak (Cina)...dia terus mintak maaf...memang dia mengaku salah...saya bersyukur sangat...mujurlah tak kemek teruk macam dulu (pernah gak kena langgar dari belakang) masa tu husband bawak kereta... Mujurlah...ada kesan sikit je kat kereta tu...

Alhamdulillah...teringatlah masa kena laggar dari belakang juga...masa husband bawak..kejadian berlaku bulan Disember tahun lepas...masa tu cuti sekolah..husband pun bercuti maklumlah pendidik.....sebaik sahaja husband hantar saya pergi kerja...husband balik ke Bota jap (umah mertua) dengan 3 org lagi adik iparku...tiba-tiba saya dapat panggilan telefon...husband cakap kereta kena langgar dari belakang...teruk sangat sampai adik ipar ku tercedera bahagian mata... Masa tu...ramai saksi kejadian memberitahu....pemandu yang melanggar kereta dari belakang tu sedang berlumba kereta...anak2 muda lelaki...Wira berlumba kereta dengan Perdana...(Ape nak jadi dengan anak-anak zaman sekarang...buat kerja tak berfaedah di jalan sehingga membahayakan pemandu lain) Masa tu...saya ngan husband baru je pas melangsungkan perkahwinan..baru 3 minggu...ujian ...Allah duga...masa tu sedih sangat...yer la..baru nak mula hidup..kereta lak kena langgar....


Lagipun saya dan husband bekerja arah yang berlainan....terpaksa guna kereta yang berlainan...waktu kerja pun berlainan...sudah pastilah 2 kereta patut digunakan pada masa yang sama...Mujurlah Allah bantu dengan cara yang lain masa kereta sedang dibaiki di bengkel...Allah mudahkan urusan..Alhamdulillah...

Lepas buat laporan Polis, Permohonan insuran dan macam-macam prosedur lagi...akhirnya dapat balik kereta yang dibaiki dari bengkel pada bulan Februari 2008, yang lalu..erm tapi sampai sekarang tak dapat lagi insuran tu....kami sedang menunggu dengan sabar,,,...maklumlah...insuran memang selalu dapat lewat....

Doaku dan harapanku..selepas ni...semoga tidak lagi berlaku perlanggaran kereta dari belakang dan apa-apa kejadian sekalipun yang melibatkan kereta.....susah jugak rasa tak de transport.....Untuk semua pembaca...hati-hati memandu..ingatlah orang tersayang (",)








Jom Beli Tudung Online (",)

BICARA INSPIRASIHANA

ARTIKEL-ARTIKEL INSPIRASIHANA

Kaunter Pengunjung

PENGUNJUNG INSPIRASIHANA