JOm JOin Butik INspirasihana

PENYUSUAN UMMI

Lilypie Breastfeeding tickers

ULANGTAHUN PERKAHWINAN

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

INSYIRAHKU SAYANG

Lilypie First Birthday tickers

NAJWANKU SAYANG

Lilypie Third Birthday tickers

JANGAN TINGGAL SOLAT

JANGAN TINGGAL SOLAT

JOM TUTUP AURAT

JOM TUTUP AURAT

Islamic Clock

Islamic Calendar

About Me

My Photo
INSPIRASIHANA
Ipoh, Perak, Malaysia
KAMI MENJUAL TUDUNG DAN KERONGSANG SECARA ONLLINE..DAPATKAN HANYA YANG TERBAIK DI BUTIK INSPIRASIHANA
View my complete profile

Inspirasi Wanita

Search

Loading...
Monday, June 9, 2008

PostHeaderIcon ANAK-ANAK MUDA DAN SOLAT.....

Assalamualaikum warahmatullah.....

Sahabat-sahabat pembaca sekalian...semoga semuanya sentiasa ceria dan sihat hendaknya. Hari ini saya terpanggil untuk menulis berkenaan masalah sosial anak-anak muda zaman sekarang dan ada kaitannya dengan solat....

Buat pembaca yang budiman..khususnya yang masih remaja, yang sudah berumah tangga, yang baru berumah tangga dan yang akan berumah tangga. Mari kita renungkan masalah pada hari ini. Kenapa ramai sangat anak-anak muda kita, lelaki dan perempuan bebas berpegangan tangan ke sana ke sini, tidak malu dan segan berpelukan dan berciuman di khalayak ramai....sedarkah ibu bapa mereka, adakah benar mereka telah dinasihati?

Saya sangat kesal apabila melihat ramai anak-anak muda yang terlibat dengan seks bebas, HIV, dadah dan sebagainya adalah anak-anak melayu kita,...sedangkan bangsa lain berlumba mengejar kejayaan...sedarlah anak bangsaku yang dikasihi....Dunia makin ke depan..jangan asyik kita terleka dibuai mimpi indah dengan hiburan semata-mata....

Cuba fikirkan ibu bapa yang memelihara kita sejak kecil lagi...ibu yang mengandungkan kita selama 9 bulan..betapa peritnya saat itu....tapi mungkin juga anak-anak muda kita pada hari ini yang terlibat dengan masalah sosial adalah mereka yang mempunyai masalah keluarga...nah..di sinilah kita sebagai masyarakat, perlu mendampingi mereka secara berhikmah dan bawa mereka ke jalan yang benar..jangan disishkan anak-anak muda ini, mungkin mereka sedang mencari arah tujuan hidup yang belum pasti, sayangi dan bimbinglah mereka..

Kita pula sebagai ibu bapa atau bakal ibu bapa, haruslah mengambil iktibar , anggaplah anak jiran macam anak-anak kita sendiri, nasihatilah dan bimbinglah dengan baik dan berhikmah, dan ibu bapa sekalian, solat memainkan peranan yang sangat penting dalam institusi keluarga...selain itu ibu bapa harus bertegas dengan siapa anak-anak kita berkawan, jangan sampai tergadai maruah diri... Ibu bapa yang menjaga solat dan mendidik anak-anaknya solat, insya Allah akan terhindar daripada porak peranda rumahtanngga, saya mengambil sepotong daripada ayat Al-Quran yang bermaksud "SESUNGGUHNYA SOLAT ITU DAPAT MENJAUHI DIRI KAMU DARIPADA PERBUATAN KEJI DAN MUNGKAR"....mari kita renungkan bersama.....selamat beramal...(",)

Jom Beli Tudung Online (",)

BICARA INSPIRASIHANA

ARTIKEL-ARTIKEL INSPIRASIHANA

Kaunter Pengunjung

PENGUNJUNG INSPIRASIHANA