JOm JOin Butik INspirasihana

PENYUSUAN UMMI

Lilypie Breastfeeding tickers

ULANGTAHUN PERKAHWINAN

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

INSYIRAHKU SAYANG

Lilypie First Birthday tickers

NAJWANKU SAYANG

Lilypie Third Birthday tickers

JANGAN TINGGAL SOLAT

JANGAN TINGGAL SOLAT

JOM TUTUP AURAT

JOM TUTUP AURAT

Islamic Clock

Islamic Calendar

About Me

My Photo
INSPIRASIHANA
Ipoh, Perak, Malaysia
KAMI MENJUAL TUDUNG DAN KERONGSANG SECARA ONLLINE..DAPATKAN HANYA YANG TERBAIK DI BUTIK INSPIRASIHANA
View my complete profile

Inspirasi Wanita

Search

Loading...
Friday, May 30, 2008

PostHeaderIcon Wanita Solehah Permata Jiwa


Allah S.W.T berfirman: "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menumpang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

Kepada para wanita... hargailah diri ciptaan Indah, WANITA! kerana, Setiap Wanita itu Cantik...~ Dan para lelaki...hargailah wanita dan didiklah wanita dengan ilmu dan iman...(",)



PostHeaderIcon KEGAGAHAN WANITA














Kegagahan Wanita

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW :

"Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat " Surah Al-Ahzab : Ayat 71

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."
Thursday, May 29, 2008

PostHeaderIcon Human Beings (",)



Don't be afraid to admit when you know you are wrong. It is not a sign of weakness,
but shows character and responsibility.
Others will respect you for that.

Always do the right things,
even when everyone does as they please with no consideration for the feelings of others.

Never compromise your values and beliefs,
even if it means risking ridicule and rejection.
Be true to yourself.

Live your own life and don't allow others to decide what is best for you
If you do, you will be unhappy because you're untrue to yourself.


Refuse to run away from the things that scare you.
Confront these situations and overcome your fears so that you may grow as a person.

Don't compare yourself to others.
You are unique special being and therefore you should express your individuality.

Happiness keeps u Sweet, Trials keep u Strong,
Sorrow keeps u Human , Failure Keeps u Humble,
Success keeps u Glowing,
But only God Keeps u Going

PostHeaderIcon Damai .....

Damai...
Sungguh agung ciptaan tuhan...
Pepohonan menghijau..angin yang bertiup...
Nyiur yang melambai..
Mawar yang kembang mekar...
Air sungai yang mengalir deras..tapi tenang...
Unggas yang berkicauan...
Sungguh damai ciptaaan Tuhan..

Damai...
Laut yang terbentang luas
Ombak yang menghempas pantai..
Mentari yang menyinar pagi...
Ku cari damai..tenang itu hadir..
Sungguhku bersyukur...


Damai....
Ku temui damai itu..
Dalam hati... Sungguh bahagia...
ujian yang menimpa... Redholah menerima...
Semoga damai itu terus berpanjangan...


Damai yang pasti menjadi milik kita semua... (",)
Wednesday, May 28, 2008

PostHeaderIcon ISU TUDUNG USTAZAH J-QAF ATAU USTAZAH MODEN

Assalamualaikum ..sahabat-sahabat sekalian...

Pemakaian tudung ni menjadi isu yang belegar dalam kehidupan seharian kita....menyentuh tentang pemakaian tudung ni..masih lagi ada di kalangan orang2 kita (Melayu) yang tersilap konsep atau pun terlepas pandang mengenai cara menutup aurat yang betul...bukankah menutup aurat itu satu kewajipan...dan wajib ke atas para wanita muslim menutup keseluruhan tubuhnya melainkan muka dan tapak tangan....

Tapi masyarakat kita pada hari ini sangat pelik...apa yang difahami adalah menutup kepala atau pun rambut sahaja adalah menutup aurat..sedangkan baju dipakai ketat sehinggakan nampak bentuk tubuh....tudung dah elok..baju dah panjang sampai tutup lengan tapi baju ketat...jarang...sampai nampak ke dalam.....erm...adik2..kakak2..makcik2..salah tu...tudung biarlah tutup dada...baju biar tebal (tak jarang) dan tak ketat...seluar pun tak ketat..kain tak jarang....erm..lagi satu..kalau tudung dah elok kain ke seluar ke dah panjang dan longgar....baju biarlah bertangan panjang...ramai lagi bertudung tapi berlengan pendek...mm..pakai elok2 kan cantik dipandang mata...

Sebut pasal tudung...teringat saya pasal tudung zaman moden ni..,.terutamanya yang dipakai oleh ustazah2 jqaf dan ustazah-ustazh zaman moden...tak salah mengenakan fesyen tudung asalkan menutup aurat..kalau dulu tak de pun kita tengok ustazah-ustazah kita pakai tudung pendek, jarang nampak dada,,,tapi sekarang ustazah pun dah jadi secretary....maaf yer....bukan ape..

Saya tersentuh untuk memilih topik ni..sebab rasa simpati dengan anak2 didik kita...bukankah kita mengajar anak2 didik cara menutup aurat yang betul...tapi sebaliknya kita sebgai ustazah..pendidik dan role model..bertudung pendek, nampak dada, jarang...dan tidak selari dengan konsep syarak..bukankah anak2 didik kita nanti akan menerima konflik diri....siapa yang patut dicontohi???

Para pendidik yang mengajar agama sekalian......mari kita renungkan...agar suasana islamik dapat dihidupkan....agar didikan kita terus masuk ke jiwa anak2 didik sampai bila2...khususnya semoga rehho Allah bersama kita dalam usaha mendidik anak bangsa dan ummah keseluruhannya... mari kita berubah...tutuplah aurat mengikut syarak...(",)

PostHeaderIcon Bujang lagi......(",)


Kursus..kursus..

ALamak..baru habis saya kursus 3 bulan....baru masuk kerja bulan Mei...dah cik abg pulak kena pi kursus 1 bulan setengah...bulan Julai baru habis...ish.ish..sejak kahwin ni...asyik berkursus je ...

bila dah campur semua jenis kurus..sama dengan hampir 5 bulan kursus dalam tempoh 6 bulan setengah usia perkahwinan... nak jalan2 cari makan pun belum..

Cubaan...cubaan....

pas habis semua jenis kursus..baru dapat bina keluarga sendiri ..insya Allah.... (",)

PostHeaderIcon ANAK KURNIAAN ALLAH...PERMATA HATI KAMI (",)

Alhamdulillah.....masih ada kelapangan kepadaku untuk menulis dalam blog yang dah lama tak dikunjungi.....almaklumlah..baru pas habis kursus 3 bulan...bulan Mei baru start keje.... banyak sangat kerja yang kena siapkan....
erm...dalam kesibukan buat kerja ni...sungguh daku bersyukur di atas kurniaan Ilahi ke atas kami berdua..alhamdulillah...dah 3 bulan usia kandunganku ..akan kami perlihara dengan didikan Islam agar anak-anak kami lahir menjadi mujahid dan mujahidah utk Islam tercinta..Insya Allah...

OOOhhh...begini rupanya perasaan seorang ibu kan...patutlah mak kita semua kuat 'instinctnya' kan..almaklumlah...selama 9 bulan kita dalam kandungannya....dah tentu ibu kita merasai dan menempuh pelbagai dugaan dan ujian semasa kita dalam kandungan dan melahirkan kita....

Masya Allah...sungguh agung ciptaan Ilahi....SUBHANALLAH....betapa kagum dengan kurniaanMu..ALHAMDULILLAH..rezeki darimu....kadang2 bila bersendirian...betapa daku berfikir kejadian seorang manusia di dalam manusia yang lain...dalam waktu ini...sungguh semua ibu akan merasai perasaan yang sama....penuh hati2...dan sentiasa terasa diri dalam peliharaan Allah.....Insya Allah...

Tak sabar rasanya nak tunggu bulan Disember...hehe..mentang2lah...bapanya seorang pendidik...dia pun nak lahir cuti sekolah...semoga allah merahmati kami sekeluarga dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah....(",)

Jom Beli Tudung Online (",)

BICARA INSPIRASIHANA

ARTIKEL-ARTIKEL INSPIRASIHANA

Kaunter Pengunjung

PENGUNJUNG INSPIRASIHANA