JOm JOin Butik INspirasihana

PENYUSUAN UMMI

Lilypie Breastfeeding tickers

ULANGTAHUN PERKAHWINAN

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

INSYIRAHKU SAYANG

Lilypie First Birthday tickers

NAJWANKU SAYANG

Lilypie Third Birthday tickers

JANGAN TINGGAL SOLAT

JANGAN TINGGAL SOLAT

JOM TUTUP AURAT

JOM TUTUP AURAT

Islamic Clock

Islamic Calendar

About Me

My Photo
INSPIRASIHANA
Ipoh, Perak, Malaysia
KAMI MENJUAL TUDUNG DAN KERONGSANG SECARA ONLLINE..DAPATKAN HANYA YANG TERBAIK DI BUTIK INSPIRASIHANA
View my complete profile

Inspirasi Wanita

Thursday, October 9, 2008

PostHeaderIcon SUASANA BERHARI RAYA DI SEBELAH KELUARGA INSPIRASI HANA (",)



















Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh...


Alhamdulillah....saya masih lagi berkesempatan menulis pengalaman saya berhari raya untuk dikongsi dengan semua...kali ini saya akan menceritakan pengalaman berhari raya di kampung sebelah Opah saya dan rumah ibu bapa saya pula...



Pada petang hari raya kedua, setelah selesai menziarahi bapa saudara di sebelah suami di Jeliang,Perak, kami bertolak ke kampung Opah sebelah ayah saya di Felcra Seberang Perak...kebetulan ayah saya juga orang Perak, jadi perjalanan dari Jeliang, Kuala Kangsar ke rumah Opah di Seberang Perak tidak mengambil masa yang lama.



Pada mulanya, kami bercadang utk pulang ke rumah ibu saya di Pulau Pinang, tapi memandangkan ibu saya menelefon dan memberitahu bahawa semua sanak saudara berkumpul di rumah opah di Seberang Perak untuk mengadakan BBQ pada malam tersebut, jadi kami pun bertolak ke rumah Opah dan dalam perjalanan ke rumah opah, kami singgah menziarahi rumah ibu saudara saya di Kg Gajah kira-kira pukul 4.45 petang. Di rumah ibu saudara saya, keluarga saya dari Pulau Pinang juga kebetulan berada di Kg Gajah.



Ermmm, setelah menikmati laksa yang dihidangkan oleh ibu saudara saya, saya dan suami serta keluarga saya bertolak ke rumah opah. Setibanya di rumah Opah, kelihatan ramai sanak saudara telah berkumpul dan sibuk menyediakan sate dan burger untuk dibakar dan dimasak BBQ pada malam tersebut.


Seronok sangat bila ramai berkumpul macam ni....kami semua bermalam di rumah opah pada malam tersebut. BBQ bermula selepas Maghrib, suami,adik2 dan sanak saudara yang lain sibuk menyediakan BBQ. Semasa BBQ sedang diadakan, ada juga saudara mara yang lain datang menziarahi ke rumah Opah...Di atas artikel ini, saya sempat merakamkan beberapa gambar BBQ dan suasana berhari raya di rumah Opah di Perak dan di rumah keluarga saya di Pulau Pinang untuk dikongsikan bersama.


Alhamdulillah, BBQ dapat diadakan dengan jayanya..hehe...harap2 ada lagi tahun depan..(",) Pada keesokkan paginya, saya dan suami, keluarga saya bersama 3 lagi kereta berkonvoi menziarahi ke rumah sanak saudara di sebelah ayah saya pula, dan selepas menunaikan solat Jumaat, serta makan tengahari di rumah Opah, saya dan suami serta keluarga saya bertolak ke Pulau Pinang, dan kami tiba ke rumah keluarga saya kira-kira pukul 9.30 malam. Hari raya yang agak meletihkan tetapi sangat menyeronokkan....Alhamdulillah...


Erm, pada hari raya keempat pula, kami sekeluarga menziarahi nenek serta sanak saudara ibu saya di sekitar Pulau Pinang pula. Pada tahun ini, sambutan hari raya yang paling banyak berjalan dan menziarahi sanak saudara di kedua-dua beleh keluarga...Alhamdulillah dengan saling ziarah menziarahi, kita dapat mengeratkan silaturrahim sesama insan dan lebih saling mengenali setelah lama tak berjumpa...


Pada hari raya kelima, iaitu pada hari Ahad, saya dan suami bertolak pulang ke Ipoh pada awal pagi, begitu juga dengan adik2 saya yang akan pulang ke Kuala Lumpur, kami telah bertolak ke destinasi masing2 kira-kira pukul 10.40 pagi kerana bimbang jem teruk di highway....


Ermm...seperti yang diramalkan, jem teruk jugak dari Highway Changkat Jering ke selatan, seterusnya kami semua mengambil jalan lama iaitu jalan alternatif selain highway untuk sampai ke destinasi masing-masing. Alhamdulillah, perjalanan berjalan lancar dan kami tiba ke destinasi masing-masing dengan selamat.


Inilah pengalaman pertama saya beraya bersama suami. Semoga dapat dikongsikan dengan semua...Sekarang kami bersedia untuk menerima tetamu untuk datang beraya ke rumah kami di Taman Kledang, Mengelembu Perak....kepada sanak saudara dan kawan2...jemputlah datang ke rumah...banyak lagi kuih raya...call dulu yer...Jumpa lagi (",)

6 comments:

firdaus khairi said...

memang best ..ahri raya berwarna warni weeeeeeeeeeehhh...heheh .ada gambaq lagi tak ??

NURUL HANA (INSPIRASIHANA) said...

Ada....banyak lagi...cuba tengok kat friendster akak..banyak lagi gambor...hehe (",)

nabil(suami) said...

Alhamdulillah, kita dapat beraya tahun ini sebagai suami isteri.. memang seronok hari raya hari tue asyik berjalan je.. tapi takpe dapat kenal saudara mara...ok jumpa balik nanti...

NURUL HANA (INSPIRASIHANA) said...

KEPADA SUAMI TERSAYANG (UST.NABIL)

TERIMA KASIH SEGALANYA...
MAAF ZAHIR BATIN...
TAHUN DEPAN NAK DUIT RAYA LEBIH SIKIT SEBAB DAH ADER CAHAYA MATA...HEHE...ACAH JER...(",)

PENYEJUK MATA PENAWAR DI HATI

sahalfikri said...

eh raya kat pizza hut ke?hehe..

erm, tu nape suap pakai tangan kiri? ish3..

NURUL HANA (INSPIRASIHANA) said...

Suhail...

Thanx on da comment,
hehe...pas penat berhari raya waktu siang...teringin lak makan malam kat pizza hut...biasalah...org mengandung...macam2 teringin...hehe..a'ah la..tak perasan ler...suap ngan tangan kiri...ermm..jadi ke kita semua buat 2nd garthering kat umah farah misnan 1 november nanti???(",)

Jom Beli Tudung Online (",)

BICARA INSPIRASIHANA

ARTIKEL-ARTIKEL INSPIRASIHANA

Kaunter Pengunjung

PENGUNJUNG INSPIRASIHANA